Voorwaarden

BOEKINGSVOORWAARDEN & VRAGEN

Wij werken samen met  VakantieReisWinkrel.
VakantieReisWinkel is een officieel ANVR & SGR aangesloten reisburo en zij mogen alle grote
reisorganisaties in Nederland vertegenwoordigen. 
Zij zijn aangesloten bij het
Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR 4897) en de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR 3001). Zo kun je te allen tijde vertrouwen op kwaliteit en financiële zekerheid.


De boeking

Het is heel belangrijk dat je de gegevens in het boekingsformulier nauwkeurig invult, want deze gegevens worden ook vermeld op je reisbescheiden. Als je het boekingsformulier geheel hebt doorlopen, wordt het naar ons verstuurd en heb je officieel een reis geboekt. Nadat wij de boeking hebben ontvangen, nemen wij altijd contact met je op om de gehele reis nog een keer door te nemen. Vervolgens sturen wij je zo spoedig mogelijk een boekingsbevestiging per e-mail of reguliere post met alle informatie over je persoonlijke gegevens en de voor jouw vastgelegde reis.

Hoe kan ik iets in mijn boeking wijzigen?
Wanneer je een wijziging wilt aanbrengen nadat de boeking definitief heeft gemaakt, dan wordt daarvoor in de regel € 27,- in rekening gebracht vermeerderd met de eventuele door de wijziging ontstane kosten. Indien wij dit kosteloos kunnen doen, zullen wij je ook geen kosten in rekening brengen. Je kunt een mail sturen naar ons of bellen met 070-8880368. Een wijziging in een boeking kan alleen gedaan worden door de hoofdboeker.

Hoe kan ik mijn reis annuleren?
Wie een geboekte reis wil annuleren, kan dat alleen doen tijdens de kantooruren. Annuleringen, die na kantoortijd binnenkomen, worden beschouwd te zijn ontvangen op de volgende werkdag. Vakantiestunt kan alleen schriftelijke annuleringen in behandeling nemen. Wij doen dat voor je. Je kunt je annulering per email, dan wel schriftelijk, naar ons sturen. De annuleringskosten worden berekend conform de ANVR-Reisvoorwaarden. Hoe korter voor vertrek hoe hoger de annuleringskosten. Je kunt je tegen de annuleringskosten verzekeren door middel van een annuleringsverzekering. De annuleringsverzekering gaat alleen over tot vergoeding wanneer je annuleert met een geldige reden volgens de verzekeringsvoorwaarden. Wanneer je de reis hebt geannuleerd krijg je van ons een annuleringskostenfactuur toegestuurd, alsmede een schadeformulier wanneer je de verzekering bij  afgesloten.ons hebt afgesloten.

Is het mogelijk om een speciale wens voor mijn boeking op te geven?
Ja, je kunt altijd een preferentie voor je boeking doorgeven. Dit kan telefonisch of per email. Wij vermelden je preferentie in de boeking en geven dit door aan de desbetreffende partij. Geef je de preferentie door nadat je geboekt heeft dan ontvang je geen nieuwe factuur van ons. Een preferentie is slechts een voorkeur, hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Als iets noodzaak (essentie) is en dus zo belangrijk dat het boeken van de reis ervan afhangt, dan moet je de "essentie" schriftelijk aanvragen en laten bevestigen door de ons. De reisorganisatie moet dan ook schriftelijk aan ons bevestigen dat de essentie wordt geaccepteerd en zal hiervoor ook kosten in rekening brengen.

Als ik via Internet een boeking maak, in hoeverre staat deze boeking dan vast?
Na het verzenden van je boeking heb je een definitieve boeking bij ons gemaakt. Wanneer je een reis via het Internet boekt geldt anders dan bij het kopen van goederen, géén afkoelingsperiode: geboekt is geboekt!

Wanneer ontvang ik de bevestiging?
Na het verzenden van je boeking word je binnen 24 uur terug gemaild ter bevestiging. Indien je de boeking hebt gemaakt in de avond of op zondag dan zal dit pas de volgende dag gebeuren aangezien er op zondag de reserveringsafdeling niet werkt. Hiernaast ontvang je van ons een uitgebreide bevestiging van je boeking binnen één of twee werkdagen per post of via email.

Welke gegevens moet ik invullen bij boeking?
Wij hebben voor het maken van een boeking een aantal persoonsgegevens van je nodig. Dit zijn je naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer(s) en emailadres. Deze persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor zaken met betrekking tot je boeking. Denk hierbij aan verzekeringen, autohuur, tickets of het bereiken van thuisblijvers in noodgevallen.

Wanneer krijg ik de factuur toegestuurd?
Je ontvangt van ons een uitgebreide bevestiging van je boeking binnen één of twee werkdagen per post of via email. Deze bevestiging is tevens je factuur.

Krijg ik een aparte acceptgiro?
Je krijgt van ons geen aparte acceptgiro, de bevestiging is tevens uw factuur. Onze bankgegevens staan hier ook op vermeld.

Wanneer moet ik betalen?
Conform de ANVR boekingsvoorwaarden, vragen wij je bij het boeken van de reis een aanbetaling te doen van 20%, welke binnen 7 dagen, nadat je de factuur hebt ontvangen, bij ons binnen dient te zijn. Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor de dag van vertrek bij ons in bezit te laten zijn. Boek je dus binnen 6 weken voor vertrek dan dient het gehele bedrag in één keer aan ons te worden voldaan.

Op welk rekeningnummer kan ik mijn betaling overmaken?
De boeking geschiedt bij MANtravel. Zij nemen per email contact met u op. info@mantravel.com

Kan ik zien of mijn betaling is ontvangen?
Wij sturen een ontvangstbevestiging wanneer wij de betaling hebben ontvangen. Je kunt natuurlijk op je bankafschriften zien of de transactie is gelukt.

Kan ik langskomen om te betalen?
In principe is het kantoor van LetsGayBrazil en Natal Tourist Guide geen boekingskantoor, maar indien je vooraf een afspraak maakt, ben je altijd welkom om langs te komen om je betaling te voldoen.

Welk bedrag moet ik aanbetalen?
Het bedrag van de aanbetaling wordt als volgt berekend: In de regel dient er een aanbetaling van 20% van de totale overeengekomen reissom te worden gedaan.
Extra kosten - premie annulerings- en/of reisverzekering, inclusief assurantiebelasting en poliskosten
Kan ik het hele bedrag in een keer betalen? Dit is geen probleem en het bespaart je ook weer een extra handeling. Let er op dat je duidelijk het boekingsnummer en uw naam vermeldt.

Is de transfer inbegrepen bij de reis?
De transfer van en naar je accomodatie is inbegrepen.

Is er reisleiding aanwezig op de bestemming?
Wij zijn van het begin tot het einde aanwezig op je vakantie.

Kan ik ter plaatse een auto huren?
Het is in veel gevallen mogelijk om een auto ter plaatse te huren. Wel adviseert LetsGayBrazil je om van dit via ons te regelen om zo te profiteren van de scherpe autoverhuurtarieven die wij je kunnen aanbieden via ons netwerk.

Wat is er aanwezig in de accommodatie?
In de omschrijving van je accommodatie in de brochure of op Internet kun je zien wat er allemaal aanwezig is in je kamer of appartement. Houd je er rekening mee dat het wel iets summierder kan zijn dan je thuis bent gewend. Elk land heeft zijn eigen standaardnormen en in Brazilië is dat niet anders. Voor de zekerheid kun je dus zaken als een afwasborstel, kaasschaaf, vaatdoek, kurkentrekker, blikopener eventueel zelf mee brengen.

Wat zijn de in- en uitchecktijden van mijn appartement/hotel?
Het is gebruikelijk in de reiswereld dat je je kamer of appartement op de dag van vertrek tussen 10.00 en 12.00 uur dient te verlaten. Wij kunnen proberen je zo lang mogelijk de accommodatie te laten behouden. indien je dit wenst. Dit is natuurlijk lang niet altijd mogelijk ook omdat er aankomende gasten zijn die de accommodatie moeten betrekken en de accommodaties tussentijds ook schoongemaakt dienen te worden.

Wanneer krijg ik de reisdocumenten thuisgestuurd?
De reisdocumenten krijg je normaal gesproken 5 dagen voor vertrek thuisgestuurd.

Hoe krijg ik bij een last minute boeking mijn tickets?
In de regel is het zo dat indien je binnen 10 dagen voor vertrek boekt de tickets voor je worden klaargelegd op Schiphol bij onze medewerker die bij het inchecken aanwezig is. De kosten voor het klaarleggen en ophalen van de tickets zijn over het algemeen €10,-. Wij adviseren je om ruimschoots op tijd te zijn en dus ruim 3 uur voor vertrek je tickets op Schiphol op te halen. Welke balie dit precies zal zijn zal nog worden doorgegeven.

Hoe lang moet mijn paspoort geldig zijn?
Het paspoort moet minimaal 6 maanden geldig zijn voor vertrek. Bij boeking van je reis wordt er door ons algemene informatie verstrekt aangaande de benodigde reisdocumenten. Let er op dat je zelf verantwoordelijk bent voor het bezitten van de juiste reisdocumenten. Ook is het je eigen verantwoordelijkheid om na te gaan of deze informatie bij vertrek van de reis nog actueel is.

Heb ik vaccinaties nodig?
Voor een aantal bestemmingen is het nodig om in het bezit te zijn van de juiste vaccinaties. Wij zullen je bij de boeking hierover informeren en je attenderen op de betreffende gezondheidsinstanties die hierover uitsluitsel kunnen geven zoals het GGD, de TravelClinic en het Havenziekenhuis. Momenteel zijn er geen extra vaccinaties nodig voor de regio van Natal.

Krijgen we kofferlabels?
Bij elke boeking krijg je van ons eigen kofferlabels dus dan hoef je hiervoor geen andere kofferlabels te gebruiken.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?
In de regel is het zo dat iedere reiziger vanaf 2 jaar 20 kg gratis bagage meenemen. Voor overbagage wordt een toeslag berekend of in sommige gevallen kan deze ook worden geweigerd. Voor de handbagage is de regel vaak dat je deze dient te beperken tot 1 stuk per persoon van max. 5 en soms 8kg en radio's, elektrische en elektronische apparatuur dien je te vervoeren in je koffer. Hiernaast is het zo dat er ook maximum afmetingen zijn aan de handbagage. Bij een aantal airlines is het toegestaan om kosteloos een golf- of duikuitrusting mee te nemen tot 10 kg p.p. Verdere informatie is in de meeste gevallen beschikbaar op de internetsite van de luchtvaartmaatschappij.

Wat zijn de vertrektijden?
De definitieve vertrektijden kun je vinden in je reisdocumenten. Kijk voordat je vertrekt wel altijd op Teletekst of Internet, www.schiphol.nl om je zelf op de hoogte te stellen of er wijzigingen zijn opgetreden.

Hoe laat moet ik inchecken?
Wij adviseren je om ruimschoots op tijd te zijn op Schiphol en om 3 uur van te voren in te checken bij de balie. Dit om er zeker van te zijn dat je de vlucht niet mist want je krijgt hiervoor geen restitutie.

Kan ik in het vliegtuig vegetarische maaltijden of iets speciaals krijgen?
Dit is mogelijk, echter dit moet wel altijd worden aangevraagd bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Deze wens kun je in de regelvaak tot uiterlijk 3 werkdagen voor vertrek aangeven bij ons.

Is het mogelijk om extra beenruimte te reserveren?
Bent u langer dan 2 meter dan heeft u voor veel luchtvaartmaatschappij een medische noodzaak en dan zal de luchtvaartmaatschappij, indien zij nog plaatsen beschikbaar heeft, een plaats met extra beenruimte voor je reserveren.Hier berekend Arkefly wel extra kosten voor.

Verzekeringen
Verzekeringen zijn erg belangrijk als je op vakantie gaat. Er zijn twee soorten verzekeringen, namelijk een annuleringsverzekering en een reisverzekering.
De annuleringsverzekering is belangrijk voordat je op vakantie gaat, maar ook tijdens je vakantie. Met een annuleringsverzekering verzeker je als het ware het bedrag dat je betaalt voor je vakantie. De annuleringsverzekering kan alleen direct bij boeking worden afgesloten of uiterlijk 5 werkdagen na boeking.
De reisverzekering is belangrijk voor het verzekeren van je bagage, medische kosten, geneeskundige kosten en ongevallen. Deze verzekering kan bij boeking worden afgesloten, maar ook tot 1 dag voor aanvang van uw vakantie.

Wat zijn de kosten voor een annuleringsverzekering?
De kosten voor de annulerings- en reisverzekering zullen door MANtravel aan je worden doorgegeven.

Wat valt onder de dekking?
De annuleringsverzekering dekt de annuleringskosten die ontstaan door een annulering waarvoor een geldige reden bestaat volgens de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij. In grote lijnen vallen de volgende gebeurtenissen, die je van te voren niet hebt kunnen voorzien, onder de dekking van de verzekering zoals:
- Ernstige ziekte, ongeval of overlijden van jezelf of je medereizigers.
- Levensgevaarlijke ziekte van directe familieleden (1e of 2e graad).
- Dringende zorgbehoefte van directe familieleden (1e graad).
- Echtscheiding indien een echtscheidingsprocedure in gang is gezet.
Gelijkgesteld hiermee is het ontbinden van een notarieel vastgelegd samenlevingscontract.
- Zwangerschap.


Uitkering voor ongenoten reisdagen wordt onder andere verleend wegens:
- Terugkeer naar Nederland wegens ernstige ziekte of overlijden van de reiziger en/of familieleden in de 1e of 2e graad of huisgenoten.
- Onvoorziene ziekenhuisopname van minimaal 1 nacht tijdens de reisperiode.
- Onvoorziene vertraging langer dan 8 uur van bus of vliegtuig bij vertrek vanuit Nederland.

Tot wanneer kan ik een annuleringsverzekering afsluiten?
Je kunt de annuleringsverzekering tot uiterlijk 7 dagen na boeking afsluiten. Hierna mogen wij geen annuleringsverzekering meer aannemen.

Wat valt onder de dekking van een reisverzekering?
U bent bij het standaard type reisverzekering voor S.O.S.-hulp, medische hulp en reisongevallen verzekerd. Bij verlies of diefstal van bagage geldt een eigen risico. Voor een aantal bijzondere sporten geldt dat deze apart meeverzekerd kunnen worden zoals langlaufen, wintersport en andere bijzondere (winter)sporten. Verlies of diefstal van geld en cheques zijn nooit meeverzekerd Dit kun je tegen een toeslag meeverzekeren.

Tot wanneer kan ik een reisverzekering afsluiten?
Je kunt reisverzekering afsluiten tot 1 dag voor vertrek.

Kan ik een doorlopende reisverzekering afsluiten?
Ja, Je kunt via ons een doorlopende reisverzekering afsluiten. Dan zijn het gehele jaar al je geboekte vakanties verzekerd.

Hoe kan ik een schade claimen?
Je kunt bij onsu een claim indienen betreffende je reis-of annuleringsverzekering. Wij kunnen je helpen met je schadeclaim en hebben ook de benodigde schadeformulieren voor je. Annuleringen mogen wij alleen schriftelijk in ontvangst nemen.

Disclaimer
Nadat je het reserveringsformulier volledig ingevuld en verzonden hebt, is de reservering bindend. Je ontvangt direct een ontvangstbevestiging zodat je weet dat je boeking is ontvangen.

Alle informatie en prijzen op deze site, in onze advertenties en in alle andere uitingen zijn met de grootste zorg samengesteld. Het kan natuurlijk zijn dat er een foutje in deze sluipt, hiervoor bij voorbaat onze excuses. Onjuistheden kunnen echter voorkomen. Wij en de aan ons gelieerde ondernemingen zijn niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuistheden, problemen veroorzaakt door, of inherent aan het verspreiden van informatie via Internet alsmede technische storingen. Alle vlucht- en reisinformatie is onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen. Kennelijke fouten en omissies binden ons dan ook niet.

Reisorganisaties maken vaak gebruik van chartervluchten voor de uitvoering van de vlucht naar je vakantiebestemming. De vluchtnummers en vluchttijden zijn op het moment van boeking vaak nog niet bekend en zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen. Tot op de dag van vertrek kunnen vluchtwijzigingen voorkomen. Uiteraard nemen wij direct contact met je op indien de vluchttijden kort voor vertrek wijzigen...
Je geboekte reis wordt altijd in hele dagen aangegeven.

Voor uw en onze zekerheid zijn ArkeFly en VakantieReisWinkel aangesloten bij het
Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR 4897) en de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR 3001). Zo kun je te allen tijde vertrouwen op kwaliteit en financiële zekerheid.

De SGR staat garant voor uw vooruitbetaalde reisgeld of zorgt er bijvoorbeeld voor dat je verblijf of terugreis in bepaalde situaties alsnog wordt betaald. VakantieStunt B.V. is aangesloten bij de SGR onder het nummer 3001. Hierdoor is uw (vooruitbetaalde) reisgeld altijd veilig! Meer informatie treft u op de website van de SGR.
GegevensAlgemene voorwaarden | Reisinformatie